
- 15/05/2022
- admin-st
- 0
Günümüzde internet kullanıcıları yakındaki işletmeler, ürünler veya hizmetler hakkında bilgi almak için internette arama yapıyor. Lokal bulunabilirlik bu nedenle şirketler için giderek daha önemli hale geliyor. Örneğin kullanıcı yakındaki bir süpermarketi online olarak aradığında, arama sonuçları sayfasının en üstünde en alakalı yerel arama sonuçlarını görüyor ve sonrasında bu süpermarketlerin Google İşletme Profillerini ziyaret ederek ve yorumları okuyarak hangisini ziyaret edeceğine karar veriyor. Siz de bir süpermarket sahibi olarak doğal olarak bu yerel arama sonuçlarında da bulunmak ve ziyaretçilerinizi arttırmak istiyorsunuz. Peki bunu nasıl yapacaksınız? Bu yazımızda yerel SEO ile yerel arama sonuçlarında nasıl daha iyi puan alabileceğinizi okuyabilirsiniz.
Günümüzde internet kullanıcılarının % 97’si yakındaki işletmeler, ürünler veya hizmetler hakkında bilgi almak için internette arama yapıyor.
Yerel SEO: Ne anlama geliyor?
Yerel SEO veya yerel arama motoru optimizasyonu, şirketlerin ve kuruluşların hem Google Arama Motoru’nda hem de Google Haritalar’da yerel bulunabilirliğini artıran çalışmaları ifade ediyor. Bu çalışmalar sayesinde şirketinizin bölgedeki (potansiyel) müşteriler tarafından olarak bulunmasını sağlarsınız. Google’ın son derece optimize edilmiş arama sonuçları sayfası, sonuçları arama geçmişinize ve konumunuza bağlı olarak gösterir. Kadıköy’den ‘yakındaki süpermarket’ için arama yaptığınızda, Beşiktaş’tan yaptığınız aramadan farklı arama sonuçları alırsınız. Yerel arama terimleri bir konum içerebilir. Ancak Google, arama teriminde bu konum belirtilmemişse bile, birinin kendi bölgesinde bir şirket, ürün veya hizmet aradığını da belirleyebilir.
Arama sonuçları sayfası , hem Google arama sonuçları sayfasında hem de Google Haritalar’da yerel 3’lü paketi gösterir . Yerel aramalar için en iyi üç sonucu burada bulabilirsiniz. Arama sonuçlarında, arama yaptığınız bölgedeki en alakalı üç şirketi vurgulayan bir harita gösterilir. Haritanın altında her şirketin adı, adresi, çalışma saatleri ve muhtemelen telefon numarası bulunur. Değerlendirme puanı ve bazı kategoriler de görüntülenir. Sonuçlarda görünen butonlar ise, doğrudan web sitesine tıklamayı veya bir rota planlamayı mümkün kılar.
Yerel SEO’nun Temel Değerleri
Yerel arama sonuçları bazı temel değerlere dayanmaktadır ve bunların tümü Google’ın, en iyi yerel arama sonuçlarını göstermesine yardımcı olur. Yerel SEO’nun temel değerleri şunlardır:
- Alaka Düzeyi: Bu terim, bir Google İşletme Profilinin kullanıcının sorgusuyla ne kadar iyi eşleştiğini gösterir.
- Önem: Bu terim, bir şirketin önemini ifade eder. Ünlü alışveriş merkezleri ve tarihi müzeler gibi tanınmış konumlar ve markalar online ortamda da öneme sahip olur. Ayrıca öne çıkma, Google’ın şirket hakkında sahip olduğu bilgilere de dayanmaktadır. Bunlar, bağlantılar, makaleler ve dizinler gibi web’de bulunabilecek tüm bilgilerdir. Google yorumlarının sayısı, puanı ve içeriği de yerel sıralamada önemli bir rol oynar. Bu nedenle, incelemelerin sayısı ve niteliği, yerel arama sonuçlarında Google İşletme Profilinizin sıralamasını iyileştirebilir. Tabii ki, genel arama sonuçlarındaki konum da dikkate alınır.
- Mesafe: Bu terim, her olası arama sonucunun, bir aramada kullanılan konum teriminden veya arama yapan kişinin aramayı gerçekleştirdiği konumdan ne kadar uzakta olduğunu hesaba katar. Böylece, en kısa mesafeli aramayla en iyi eşleşen sonuçlar, sonuç sayfasının en üstünde görüntülenir.
İşletmeniz için yerel SEO’nun önemi nedir?
Şirketler hakkında bilgi aramak için Sarı Sayfaları çevirdiğimiz günler geride kaldı. Bugün, insanların %97‘si düzenli olarak şirketler hakkında internette bilgi arıyor. İnsanların yaklaşık üçte ikisi, işletme çevrimiçi bulunmazsa, satın alma işlemi gerçekleştirmiyor veya hizmetleri kullanmıyor. Ne de olsa, internette göz dolduran, tüm bilgileri girilmiş ve güncel olan şirketler (potansiyel) müşteriler üzerinde güvenilir bir izlenim bırakıyor. Bu nedenle yerel SEO, yeni müşteriler bulmak ve onları kendimize bağlamak için çok önemli bir çalışma olarak karşımıza çıkıyor.
Google’daki tüm aramaların %46‘sı yerel bir amaç içeriyor. Bu nedenle, yerel SEO uygulamayan küçük ve orta ölçekli şirketler (KOBİ’ler), Google’daki tüm aramaların neredeyse yarısında iyi bir fırsatı kaçırıyor. Yerel aramalar her gecen gün daha da artıyor ve bu nedenle yerel bulunabilirlik giderek daha önemli hale geliyor. Yerel bir arama amacı olan kişilerin genellikle bir satın alma amacı da vardır. Birisi yakınlarda bir süpermarket arıyorsa, yiyeceklerini doğrudan satın alabilecekleri bir süpermarket arıyordur. Şirketiniz arama sonuçlarının en üstünde görünüyorsa, arama yapan kişi muhtemelen süpermarketinizi ziyaret edecektir. Durum böyleyken, yerel işletmeleri çok sık arayan kişileri ve onları işletmenize yönlendirme fırsatını kaçırmak istemezsiniz.
Size yardımcı olabiliriz
Yerel arama yapan kullanıcıların çoğu işletme ismi yazmadan, anahtar kelimelerle, kategori isimleri ve bölge adlariyla arama yapıyorlar. Bu kişilerin sizi kolayca bulmasını istiyorsanız hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz.